Vandaag, meer dan ooit, is een overtuigende, klantgerichte merkstrategie essentieel. Zoals we ons allemaal pijnlijk bewust zijn, worden bedrijfseigenaren en marketeers geconfronteerd met voortdurend veranderende uitdagingen:
De korte- en langetermijneffecten van lockdowns en bedrijfsonderbrekingen veroorzaakt door Covid 19. Een groot aantal communicatiekanalen. Convergerende sectoren. Globalisering. Start-ups en starters. Continue technologische updates. Complexe culturele barrières. De lijst met uitdagingen voor zakelijk succes wordt met de dag langer.
Wil een bedrijf of organisatie gedijen en voorop blijven lopen, dan moet het voortdurend aandacht besteden aan de strategische richting van zijn merken. Ook als de tijden zwaar zijn. Zeker in moeilijke tijden. De business van het bouwen van merken staat nooit stil.
Dit is waar we kunnen helpen. JOYMEDIA een merkstrategiebureau in Groningen, heeft de ervaring en expertise om inzichten op te doen die leiden tot geïnformeerde en geïnspireerde merkstrategieën.
In de wereld van merken is alles met elkaar verbonden. We erkennen dit feit van het merkleven en brengen actief verschillende perspectieven samen om verschillende vaardigheden, culturen, kennis en visies te benutten.
We leggen verschilpunten bloot om de zichtbaarheid van een merk te verbeteren en mogelijk een schat aan ideeën te genereren. Om dit te bereiken passen we agile, vloeiende werkwijzen toe die onze klanten aanzetten tot gedurfde strategische oplossingen. We moedigen onze klanten aan om ons verder te laten gaan dan de opdracht.
We stellen indringende vragen zoals waarom bestaat uw merk? Waar staat het voor? We kijken naar hoe de mensen, stakeholders en klanten van onze klanten dingen zien. We werpen een blik achter de horizon in de toekomst.
We besteden tijd en energie aan het vergroten van ons begrip van een organisatie en analyseren hoe mensen echt leven, werken en spelen. We bestuderen veranderende percepties en attitudes en interpreteren trends.
Op deze manier, waarbij we een silo-aanpak vermijden, bedenken we merkstrategieën die alle verbanden van een merk aanpakken.
Dit is waar we kunnen helpen. JOYMEDIA een merkstrategiebureau in Groningen, heeft de ervaring en expertise om inzichten op te doen die leiden tot geïnformeerde en geïnspireerde merkstrategieën.
Als merkstrategiebureau in Groningen zijn wij van mening dat geïnformeerde creativiteit centraal staat bij het realiseren van een samenhangende merkstrategie. Om de creatieve uitvoering van de strategie te lanceren, leggen we verschilpunten bloot die de zichtbaarheid van een merk verbeteren en mogelijk een schat aan ideeën genereren. Met andere woorden, we streven ernaar om merkstrategieën te creëren die resoneren en bijdragen aan creatieve ontwikkeling.
Onze marketingcommunicatiedisciplines omvatten merknaamgeving, visuele identiteit, verpakkingsontwerp, digitaal ontwerp, sociale-mediacampagnes en multimedia-advertenties. Onze creativiteit wordt te allen tijde in een gedisciplineerde richting gekanaliseerd, volledig gebaseerd op de goedgekeurde merkstrategie.
Zodra de merkstrategie is geformuleerd en overeengekomen, kunnen we de visuele verpakking creëren om het merk van onze klant te presenteren, inclusief de omgevingen om het weer te geven, de grafische afbeeldingen om het te promoten en de tactische creatieve berichten. Op het scherm, op papier en persoonlijk zorgen we ervoor dat de communicatie op alle contactpunten met de consument verbonden en consistent is.
De vastberadenheid om diepgaande, tastbare voordelen te leveren, vormt de kern van onze merkstrategiediensten. Daartoe stellen we na elke merkstrategieopdracht een reeks indringende vragen:
Hebben we onze klanten geholpen hun merkdoelstellingen te bereiken? Hebben we het volledige potentieel van hun merk gerealiseerd? Heeft het merk een duurzaam verschilpunt? Hebben we een consistent positieve merkervaring gecreëerd? Hebben we meer lonende relaties opgebouwd? Hebben we de status-quo uitgedaagd? Hebben we het bewustzijn vergroot? Hebben we de houding van de consument ten opzichte van het merk veranderd? Zijn we de concurrentie te slim af? En, kritisch, is het marktaandeel toegenomen?
Om deze en andere vragen te beantwoorden, voeren we communicatie-audits uit, organiseren we focusgroepen en analyseren we marktgegevens.
Nog vragen? Laten we een gesprek beginnen.