Sociale media is steeds visueler geworden, waardoor het dé plek is om foto’s en afbeeldingen te delen. Of het nu voor persoonlijk plezier is, om verbonden te blijven met vrienden, om je werk als professional te delen, om gemeenschappen te bereiken of om je merk te ontwikkelen en te laten groeien, visuele inhoud spreekt ons aan als visuele wezens.
Het delen van fotografische inhoud op sociale media is veelzijdig en leuk, omdat we alles kunnen delen, van selfies tot foto’s van producten of diensten, om onze doelgroepen te inspireren op onze eigen sociale media kanalen. Als professionele foto-editors voor sociale media kanalen delen wij graag onze kennis met jou.
Wat wil je naar je (potentiële) klanten communiceren en wie is de doelgroep. fotografie social media
Bij het gebruik van social media fotografie om je merk te ontwikkelen, is het belangrijk om dit soort content te overwegen om je social media accounts te transformeren:
1. Productfoto’s: Hoewel je een balans moet creëren tussen productfoto’s en andere soorten inhoud, is productfotografie belangrijk om precies over te brengen wat je verkoopt. Lifestyle productfotografie is ook geweldig omdat het je product in een lifestyle-context laat zien.
2. Social media Lifestyle-fotografie: Deze stijl van fotografie is geweldig voor het promoten van merken. Het helpt om je merk als geheel te laten zien, in plaats van alleen je product. Het helpt consumenten te zien welke levensstijl je merk promoot.
3. Foto’s van medewerkers: Het delen van foto’s van je team helpt echt om je merk te personifiëren en menselijker te maken. Het laat consumenten zien dat het niet alleen een gezichtsloos bedrijf is waarmee ze contact hebben.
4. Achter de schermen: Of je nu deel uitmaakt van een bedrijf of jezelf promoot als een professional, mensen vinden het heerlijk om een kijkje achter de schermen te zien. Dit geeft hen inzicht in wat er in jouw vakgebied komt kijken en creëert een band met je merk.
Een andere reden waarom mensen van sociale media houden, is dat ze constant up-to-date en relevant zijn. U kunt uw inhoud nog relevanter en aantrekkelijker maken voor gebruikers door seizoensgebonden inhoud te maken. Als social media fotografie-experts adviseren wij om in te spelen op actuele gebeurtenissen, feestdagen en seizoenen om uw merk een frisse en dynamische uitstraling te geven.